راهنمای انتخاب انگشتر مناسب برای خرید:

انگشتر به دلیل قدرت زیبایی بخشی که داراست از جمله زیورآلات مورد توجه برای استفاده افراد به ویژه خانم ها است. جنس انگشتر معمولا از طلا، نقره،… می باشد، و در صورت استفاده از سنگ  به عنوان نگین معمولا  از سنگ های عقیق، فیروزه، زمرد، یاقوت و زبرجد استفاده می شود.

انگشترها معمولا به دو مدل زنانه و مردانه تقسیم می شوند. در انتخاب انگشتر  برای خرید فاکتورهای تاثیر گذاری نظیر جنسیت و تیپ فرد استفاده کننده، جنس و سایز انگشتر، نوع سنگ مورد استفاده در نگین انگشتر و از همه مهم تر سلیقه فرد وجود دارد.  از طرفی دیگر انگشتر باید با محیط و موقعیت مورد استفاده خود تناسب داشته باشد.

 

اندازه گیری مناسب انگشتر برای خرید:

اگر می خواهید برای خرید نهایی از این که انگشتر مناسب سایز انگشت خود را انتخاب کرده اید مطمئن شوید به این نکته دقت کنید که سایز انگشت در ساعت های مختلف در حال تغییر است  پس بهتر است انگشتر را در ساعت های مختلف دست کنید تا به خوبی از سایز انگشتر اطمینان خاطر داشته باشید.

 

انتخاب نگین های مناسب از جنس گوهر:

اولین نکته در استفاده از نگین های از جنس گوهر اندازه شان می باشد که باید با دستان فرد تناسب داشته باشد در صورت انتخاب انگشتر برای افراد جوان، انگشتر با حلقه ی نازک و سنگ های ریز را انتخاب کنید در غیر این صورت برای افراد میانسال انگشتری با حلقه  های کلفت با سنگ های بزرگ بخرید زیرا  این مدل انگشتر برای از جلوه انداختن چروک های پوست و رگ های زیر پوست مناسب است.

هم چنین استفاده از نگین هایی با طول کشیده در انگشتر باعث می شود طول انگشتان هم کشیده تر جلوه کند. نگین هایی با طرح مثلثی در مواقعی که می خواهید انگشتانتان باریک تر به نظر برسند بسیار مفید هستند.

مهم ترین ویژگی نگین انگشتر جنس سنگ استفاده شده در آن است. سنگ ها همانطور که آگاهید دارای خواص متنوعی مثل سنگ درمانی می باشند و با به کار بردن سنگ در نگین انگشتر می توان از مزایای آن بهره برد. به طور مثال از خواص درمانی انگشتر فیروزه افزودن به روشنایی چشم است

استفاده از سنگ های مخصوص ماه تولد در نگین انگشتر رایج ترین مورد کاربرد این سنگ ها است. که می تواند در زندگی فرد تاثیر گذار باشد. برخی از سنگ های ماه تولد می تواند در بین بعضی از ماه ها مشترک باشد.

در آموزه های اسلامی طبق روایات ائمه سفارشات فراوانی برای استفاده از سنگ ها در نگین انگشتر  به ویژه در زمان عبادت شده است.

انگشتر فیروزه:

پیامبر خدا (ص) پیرامون برکات استفاده از سنگ فیروزه هنگام عبادت فرموده اند که خداوند متعال دستانی که در آن انگشتر فيروزه باشد را محروم بر نمي گرداند.

انگشتر فیروزه خاصیت این را داراست که به چشم نور دوچندان می بخشد. و برای درمان کسانی که صاحب فرزند نمی شوند توصیه شده است.

سنگ عقیق:

مدل زنانه انگشتر عقیق زرد رنگ در بین خانم ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و  آن را به انگشتر شرف الشمس می شناسند.

از جمله خواص این سنگ افزایش رزق و روزی تا حدی که فرد هرگز فقیر نمی شود و  رفع چشم زخم هست. هر رکعت نماز فردی که سنگ عقیق به دست داشته باشد معادل هزار رکعت است.

یکی از آداب زیارت امام رضا(ع) توسط فرمایشات امام هادی(ع)، استفاده از سنگ عقیق زرد است که بر روی آن ذکر ” ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله” حک شده باشد.

سنگ یاقوت:

از فضیلت مهم سنگ یاقوت این است که خداوند متعال در سوره ی الرحمن بدان اشاره نموده است. و از نمادهای شرافت مومن به شمار می رود تا حدی که مومن را در بین مردم با شکوه جلوه می دهد.  و طبق فرمایش رسول خدا(ص) به امام حسین نگاه به سنگ یاقوت، به نورانیت صورت می افزاید.

برچسب ها
#گوهر

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط